چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید.

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید.

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید:

نقاشی کردن یک هنر است که برای نگهداری وسایل و مدادهای رنگ آمیزی می توان چیزی هنرمندانه درست کرد

به راحتی می توان یک قوطی مربا را از داخل رنگ قرمز زد و بالای آن را با نخ کنفی تعدادی برگ سبز با مقوا وصل کنید تا ظاهری شبیه سیب قرمز داشته باشد.

برای تزیین روی میزها و کنار شمع های خانه ها و یا روی میز کارتان می توانید میوه های کاج را رنگ کنید ولی ایده ی بهتر و نوع آوری این است که لبه های میوه های کاج را رنگ کنید.


رنگی کردن بلوط ها نیز می تواند برای زیبا کردن میز هایتان به کار بیاید و یا چیدن روی میز در کنار شمع ها فضایی زیبا را به وجود می آورد.

استفاده از کمربند هایی که بدون استفاده هستند و یا استفاده از سگک آن ها

با استفاده از پارچه های  زیبا کمربندهای کوچک بسازید و از آن ها برای حلقه های دستمال رو میزی استفاده نمایید.

ساخت نشانگر کتاب

با استفاده از چوب بستنی و نمدها در رنگ های زیبا شکل مد نظر خودتان را برش داده و به چوب بستنی بچسبانید و از آن به عنوان نشانگر کتاب استفاده نمایید.

از این ایده می توانید استفاده نمایید و با استفاده از سیخ های چوبی نیز برای خودتان نشانگر کتاب بسازید.



این روز ها می توانید تنه های درخت برش خورده از تمامی نجاری ها تهیه کنید.

یه ایده جالب برای خودتان یا فرزندتان

می توانید دایره ی وسط این چوب ها را با رنگ های تخته سیله رنگ کنید و از آن برای نوشتن متن در اتاق یا آشپزخانه و یا برای دادن هدیه به دوستان کنار کادویشان هدیه دهید و برای بازی کودکان و نوشتن روی آن ها در اتاقشان قرار دهید.
برای زیبایی بیشتر بهتر است روی طاقچه چند دستمال زینتی و زیبا برای زیر میوه ها قرار دهید و سپس میوه ها را به همراه گلدان های زیبای گل و یا شاخه های برگ ها روی طاقچه قرار دهید.

از ایده های کدو تنبل برای قرار دادن در کنار خانه می توان به شکلی دیگر هم استفاده کرد.

چون کدو تنبل ماندگاری زیادی دارد و نشانه فصل پاییز است می توانید برای بهاری کردن این میوه ها از پارچه های رنگی استفاده نمایید و شکلی تازه به این میوه های زیبا بدهید،فقط کافی است که پارچه های رنگی را دور این کدو ها بپیچید و از زیبایی آن ها استفاده نمایید.

باقی مطالب وبلاگ را در وبلاگ اصلی هومینو می توانید مطالعه نمایید.
تجربه زندگی متفاوت با هومینو

  • ۰
  • ۰

سرویس کولر آبی

Image result for ‫سرویس کولر آبی‬‎

سرویس کولر آبی | طریقه سرویس کولر آبی

با گرم تر شدن هوا از اواسط بهار تا اوایل بهار کم کم بازار رخ نمایی کوهر های آبی و گازی داغ میشود. با توجه به اینکه بسیاری از منازل امروزه از کولر های آبی استفاده میکنند لازم است تا قبل از اینکه از کولر آبی استفاده نمود نسبت بهسرویس کولر آبی اقدامات لازم صورت گیرد. برای اینکه کولر آبی خود را سرویس نمایید دو راه پیش روی شما خواهد بود، در اولین روش میتوانید با یک سرویس کار کولر تماس گرفته و از وی بخواهید برای سرویس کولر آبی شما به منزل یا محل کارتان آمده و کار های لازمه برای سرویس و راه اندازی کولر آبی شما را انجام دهد. طبیعتا سرویسکار کولر آبی با توجه به زمانی که برای سرویس کولر آبی شما می گذارد و احیانا لوازمی که بر روی کولر آبی شما نصب و یا تعویض میکند دستمزد بالایی از شما مطالبه خواهد نمود. روش دوم که بسیاری از افراد آنرا انتخاب میکنند این است که خودتان نسبت به سرویس کولر آبی اقدام نمایید. اگر تا به حال تجربه ای از بابت سرویس کولر آبی نداشته اید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما طریقه سرویس کولر آبی را آموزش دهیم. 

 

آموزش سرویس کولر آبی

یکی از روش هایی که میتواند علاوه بر افزایش عمر مفید کولر آبی بازدهی آنرا نیز افزایش دهد سرویس به موقع آن می باشد. در صورتی که سرویس کولر آبی شما به موقع و به صورت اصولی انجام شود هم در مصرف برق شما صرفه جویی میشود و هم اینکه خنکی بیشتری را از کولر آبی خود دریافت می کنید.

 

مراحل سرویس کولر آبی

 

قبل از هر چیز باید شما را از بخش های اصلی کولر آبی که کارایی کولر آبی به آنها بستگی دارد آشنا نماییم. به صورت کلی کولر آبی از دو بخش گردش آب و گردش هوا تشکیل شده است که هر یک از این دو بخش به  کمک دو موتور به صورت مستقل از هم کار میکنند. پمپ آب کولر وظیفه ی مرطوب سازی پوشال ها را بر عهده داشته و موترو اصلی نیز گردش هوا را بر عهده میگیرد. در مجموع سه دسته لوازم الکتریکی ، مکانیکی و ثابت قطعات درونی و بیرونی کولر آبی را تشکیل میدهند.

 

بخش الکتریکی کولر آبی همان سه دکمه ی معروف آب ، موتور و سرعت کولر آبی می باشد که بر روی دیواری که کمترین فاصله را با کولر آبی دارد نصب میشود تشکیل میدهند.

بخش مکانیکی کولر آبی از توبین هوا ، شناور آب و تسمه کولر آبی تشکیل میشود که در کنار همدیگر بخشی از وظیفه ایجاد باد خنک در کولر را بر عهده دارند.

به بدنه ی اصلی کولر به همراه دریچه های انتقال دهنده ی باد و شیر تخلیه ، اتصالات و شبکه آبرسانی نیز قسمت ثابت کولر گفته میشود و در کنار سایر بخش ها میتوانند به خوبی نسبت به خنک سازی خانه و محل کار شما اقدام نمایند.

 

قبل از اینکه نسبت به سرویس کولر آبی خود اقدامی نمایید بهتر است از خاموش بودن کولر آبی خود اطمینان حاصل کنید پس از آن می بایست دریچه های خروجی باد کولر را باز نمایید تا در حین سرویس کولر آبی اگر نیاز به روشن کردن کولر داشتید به موتور آن فشاری وارد نشود.

 

عوض کردن پوشال کولر آبی

 

پوشال های کولر آبی یکی از بخش هایی است که به دلیل رطوبت زیاد محل مناسبی برای رشد میکروب ها و باکتری ها می باشند و در طول زمستان در بین رشته های این پوشال ها زندگی میکنند به همین دلیل است در صورتی که بدونسرویس کردن کولر آبی آنرا در ابتدای فصل تابستان روشن نمایید بوی نامطبوعی فضای خانه ی شما را در بر میگیرد که مسبب آن ریختن آب بر روی پوشال های آلوده می باشد که علاوه بر بوی بد امکان بیمار کردن شما و خانواده تان از طریق تنفس این هوای آلوده را نیز بالا می برد. به همین دلیل توصیه میشود هر ساله نسبت به سرویس کولر آبی و همچنین تعویض پوشال های آن اقدام نمایید.

 

با توجه به قیمت کمی که پوشال کولر آبی در بازار دارد با صرف هزینه ی کمی میتوان نسبت به خرید و نصب پوشال کولر اقدام نمود. تنها نکته ای که در هنگام خرید پوشال کولر می بایست به آن توجه نمایید این است که ابعاد و اندازه ی کولر خود را به یاد داشته باشید تا پوشالی کوچکتر و یا بزرگتر از ابعاد بدنه ی کولر آبی خود خریداری نکنید.

 

اهمیت موتور در سرویس کولر آبی

 

کولر در حالت کلی یک پمپ آب برای گردش آب در تمام بخش های کولر و یک دینام برای چرخاندن توربین گردش هوا دارد هر چقدر این دو موتور سالم تر باشند کارایی و بازدهی کولر بیشتر خواهد بود و باد خنک تری در ازای مصرف برق و آب کمتری به شما ارائه خواهد داد. برای سرویس موتور کولر می بایست ابتدا آنرا گردگیری و سپس با روغن های روان کننده کارایی آنها را بهبود ببخشید. نکته دیگری که در رابطه با سرویس موتور کولر آبی باید به آن اشاره نماییم این است که موتور کولر آبی دارای دو قطعه یاتاقان می باشد که می بایست هر دوی آنها به خوبی روغن کاری شوند. پس از انجام سرویس موتور کولر آبی می بایست چند باری پروانه کولر را به آرامی بچرخانید تا روغنکاری انجام شده در سرتاسر موتور پخش شود. دینام کولر آبی یکی از حساس ترین بخش های کولر آبی می باشد و در صورتی که در ۲۴ ساعت بیش از ۷ ساعت به صورت مداوم روشن باشد احتمال سوختن آن بسیار بالا میرود.

  • ۹۸/۰۲/۰۴
  • هومینو هومینو

سرویس کولر آبی

شناور آب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی