چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید.

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید.

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید:

نقاشی کردن یک هنر است که برای نگهداری وسایل و مدادهای رنگ آمیزی می توان چیزی هنرمندانه درست کرد

به راحتی می توان یک قوطی مربا را از داخل رنگ قرمز زد و بالای آن را با نخ کنفی تعدادی برگ سبز با مقوا وصل کنید تا ظاهری شبیه سیب قرمز داشته باشد.

برای تزیین روی میزها و کنار شمع های خانه ها و یا روی میز کارتان می توانید میوه های کاج را رنگ کنید ولی ایده ی بهتر و نوع آوری این است که لبه های میوه های کاج را رنگ کنید.


رنگی کردن بلوط ها نیز می تواند برای زیبا کردن میز هایتان به کار بیاید و یا چیدن روی میز در کنار شمع ها فضایی زیبا را به وجود می آورد.

استفاده از کمربند هایی که بدون استفاده هستند و یا استفاده از سگک آن ها

با استفاده از پارچه های  زیبا کمربندهای کوچک بسازید و از آن ها برای حلقه های دستمال رو میزی استفاده نمایید.

ساخت نشانگر کتاب

با استفاده از چوب بستنی و نمدها در رنگ های زیبا شکل مد نظر خودتان را برش داده و به چوب بستنی بچسبانید و از آن به عنوان نشانگر کتاب استفاده نمایید.

از این ایده می توانید استفاده نمایید و با استفاده از سیخ های چوبی نیز برای خودتان نشانگر کتاب بسازید.



این روز ها می توانید تنه های درخت برش خورده از تمامی نجاری ها تهیه کنید.

یه ایده جالب برای خودتان یا فرزندتان

می توانید دایره ی وسط این چوب ها را با رنگ های تخته سیله رنگ کنید و از آن برای نوشتن متن در اتاق یا آشپزخانه و یا برای دادن هدیه به دوستان کنار کادویشان هدیه دهید و برای بازی کودکان و نوشتن روی آن ها در اتاقشان قرار دهید.
برای زیبایی بیشتر بهتر است روی طاقچه چند دستمال زینتی و زیبا برای زیر میوه ها قرار دهید و سپس میوه ها را به همراه گلدان های زیبای گل و یا شاخه های برگ ها روی طاقچه قرار دهید.

از ایده های کدو تنبل برای قرار دادن در کنار خانه می توان به شکلی دیگر هم استفاده کرد.

چون کدو تنبل ماندگاری زیادی دارد و نشانه فصل پاییز است می توانید برای بهاری کردن این میوه ها از پارچه های رنگی استفاده نمایید و شکلی تازه به این میوه های زیبا بدهید،فقط کافی است که پارچه های رنگی را دور این کدو ها بپیچید و از زیبایی آن ها استفاده نمایید.

باقی مطالب وبلاگ را در وبلاگ اصلی هومینو می توانید مطالعه نمایید.
تجربه زندگی متفاوت با هومینو

  • ۰
  • ۰

تاریخچه لامپ های هالوژن:

اولین لامپ های هالوزنی در سال ۱۹۵۹ به وسیله شرکت جنرال الکتریک (GE) روانه بازار شد. به دلیل استفاده از ید در این نوع لامپ ها آن ها را کوارتز- ید (Quartz Iodine) می نامیدند. در فاصله ای کوتاه برم نیز به عنوان عنصری مناسب و با مزیت برای این کار شناخته شد. در آن زمان از این لامپ ها در کاربردهای خاص و برای روشنایی استادیوم ها، پروژکتورها و لامپ های خودرو استفاده می شد. بعدها و در اوایل دهه ۱۹۷۰ حباب های خاصی نیز برای این لامپ ها ایجاد شد که آلومینوسیلیکا(شیشه هایی با دمای ذوب بالا) نام داشت. امروزه با بالاتر رفتن تکنولوژی ساخت این لامپ ها موجب پایین آمدن قیمت آنها و افزایش بهره وری شده است که امکان استفاده از این نوع لامپ ها در کاربردهای مختلفی ایجاد شده است.

Related image

تفاوت لامپ های معمولی و هالوژنی چیست؟ لامپ های معمولی و هالوژنی چگونه کار می کنند؟

نحوه کارایی اولیه لامپ های هالوژنی و رشته ای به یک صورت است ولی با یک موضوع استثنایی قابل توجه:

در هنگام استفاده از لامپ ها، گازی از روی رشته ها بخار می شود که تنگستن نام دارد. در لامپ های معمولی گازهای بخار شده در دیواره حبابی ته نشین می شوند که موجب سیاه شدن لامپ شده و در گذر زمان باعث کاهش روشنایی و به مراتب کاهش عمر لامپ می شود. ولی یکی از وظایف گازهای هالوژنی ایجاد چرخه شیمیایی است. به عنوان مثال، یک لامپ التهابی ۱۰۰ وات با اندازه بزرگ، با یک لامپ هالوژن خودرو با اندازه کوچک و همچنین با میزان نور بالاتر،برابری می کند.

بدین صورت که گازهای تنگستن بخار شده در لامپ های هالوژنی در قسمت هایی از حباب که دمای کمتری دارد با هالوژن ترکیب می شوند و در قسمت هایی با دمای بالاتر که درواقع روی رشته ها هستند از یکدیگر جدا شده و هالوژن مجدد تنگستن را به رشته ها باز می گرداند.

با توجه به اینکه انجام این عملیات شیمیایی نیازمند دمای بسیار بالایی است پس باید قدرت تحمل حباب های هالوژنی نسبت به لامپ های معمولی بیشتر باشد که جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به حباب در این دما بهتر است از کوارتز یا شیشه هایی مانند آلومینوسیلیکا که دمای ذوب بالایی دارند استفاده شود.

انواع لامپ های هالوژنی

لامپ هالوژن خودرو

  • معمولاً این لامپ های برای ولتاژ ۱۲ ولت مناسب برای خودروهای سواری طراحی می شوند، و لامپ های ۶ یا ۲۴ ولت نیز از این نوع برای کاربردهای دیگر ساخته می شوند.
  • تک رشته ای (Single filament) در توان های ۵۵ تا ۱۰۰ وات (لامپ های پرشیایی)
  • H1 رشته محوری تک فیش
  • H2 رشته محوری: در خودروها منسوخ شده است
  • H3 رشته متقاطع، با کابل مقاوم در برابر حرارات
  • H4 دو رشته ای: دارای نور پایین و نور بالا داخل یک لامپ. ۵۵ تا ۱۰۰ وات برای نورپایین و ۶۰ الی ۱۳۰ وات برای نوربالا
  • H7 برای استفاده در نور پاییین و یا نور بالا اکثر خودروها
  • H11 پراژکتوری و دارای فیش خاص و پایه مخصوص به خود
  • ۹۸/۰۱/۳۱
  • هومینو هومینو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی