چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید.

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید.

چیزهای کوچک رنگی زیبا که می توانید بسازید:

نقاشی کردن یک هنر است که برای نگهداری وسایل و مدادهای رنگ آمیزی می توان چیزی هنرمندانه درست کرد

به راحتی می توان یک قوطی مربا را از داخل رنگ قرمز زد و بالای آن را با نخ کنفی تعدادی برگ سبز با مقوا وصل کنید تا ظاهری شبیه سیب قرمز داشته باشد.

برای تزیین روی میزها و کنار شمع های خانه ها و یا روی میز کارتان می توانید میوه های کاج را رنگ کنید ولی ایده ی بهتر و نوع آوری این است که لبه های میوه های کاج را رنگ کنید.


رنگی کردن بلوط ها نیز می تواند برای زیبا کردن میز هایتان به کار بیاید و یا چیدن روی میز در کنار شمع ها فضایی زیبا را به وجود می آورد.

استفاده از کمربند هایی که بدون استفاده هستند و یا استفاده از سگک آن ها

با استفاده از پارچه های  زیبا کمربندهای کوچک بسازید و از آن ها برای حلقه های دستمال رو میزی استفاده نمایید.

ساخت نشانگر کتاب

با استفاده از چوب بستنی و نمدها در رنگ های زیبا شکل مد نظر خودتان را برش داده و به چوب بستنی بچسبانید و از آن به عنوان نشانگر کتاب استفاده نمایید.

از این ایده می توانید استفاده نمایید و با استفاده از سیخ های چوبی نیز برای خودتان نشانگر کتاب بسازید.



این روز ها می توانید تنه های درخت برش خورده از تمامی نجاری ها تهیه کنید.

یه ایده جالب برای خودتان یا فرزندتان

می توانید دایره ی وسط این چوب ها را با رنگ های تخته سیله رنگ کنید و از آن برای نوشتن متن در اتاق یا آشپزخانه و یا برای دادن هدیه به دوستان کنار کادویشان هدیه دهید و برای بازی کودکان و نوشتن روی آن ها در اتاقشان قرار دهید.
برای زیبایی بیشتر بهتر است روی طاقچه چند دستمال زینتی و زیبا برای زیر میوه ها قرار دهید و سپس میوه ها را به همراه گلدان های زیبای گل و یا شاخه های برگ ها روی طاقچه قرار دهید.

از ایده های کدو تنبل برای قرار دادن در کنار خانه می توان به شکلی دیگر هم استفاده کرد.

چون کدو تنبل ماندگاری زیادی دارد و نشانه فصل پاییز است می توانید برای بهاری کردن این میوه ها از پارچه های رنگی استفاده نمایید و شکلی تازه به این میوه های زیبا بدهید،فقط کافی است که پارچه های رنگی را دور این کدو ها بپیچید و از زیبایی آن ها استفاده نمایید.

باقی مطالب وبلاگ را در وبلاگ اصلی هومینو می توانید مطالعه نمایید.
تجربه زندگی متفاوت با هومینو

  • ۰
  • ۰

انواع و انتخاب سیستم گرمایش

۱- بخاری گازی

متداول‌ترین سیستم گرمایشی در کشورمان بخاری گازی است.

بسیاری از خانه‌ها از انواع و اقسام بخاری‌های گازی استفاده می‌کنند

در واقع این سیستم گرمایش اولین انتخاب برای بسیاری از خانواده‌ها است.

مهم‌ترین مزایای بخاری گازی نسبت به سایر انواع سیستم گرمایش یکی این است

که نصب آن بسیار آسان است و دوم آن که خرید آن به هزینه زیادی نیاز ندارد.

در حال حاضر اگر قصد خرید یک بخاری گازی معمولی داشته باشید با ۴۰۰ هزار تومان می‌توانید یکی خریداری کنید و برای خرید بخاری گازی با کیفیت و لوکس نیاز به صرف هزینه تا ۲ میلیون تومان است.

سرمایش و گرمایش

اما از معایب بخاری گازی می‌توان در وهله اول به سیاه شدن دیوار توسط آن اشاره داشت. در برخی موارد لوله بخاری موجب سیاه شدن دیوار پشتی شده که البته در زیبایی خانه تأثیرگذار است. عیب دیگر این که برای محیط‌های بزرگ، مثلاً سالن‌های پذیرایی بزرگ، بخاری گازی یک انتخاب مناسب نیست چرا که نمی‌تواند به طور مطلوب موجب رفع سرمای آن محیط‌ها شود.

 

افزون بر این، نکته‌ای که در ارتباط با بخاری گازی وجود دارد این است که از انواع بدون دودکش آن نمی‌توان برای محیط منزل استفاده کرد، چرا که از این بخاری‌ها باید در محیط‌هایی که مدام در آن‌ها جریان هوا عوض می‌شود (مانند مغازه و شرکت) استفاده کرد. اما برای استفاده از بخاری‌های گازی دودکش‌دار نیز همواره این خطر وجود دارد که مبادا به هر دلیلی گاز مونواکسید از منزل خارج نشود و اتفاق ناگواری رخ دهد.

  چه اقلامی را می‌توان برای جهیزیه فلزی تهیه کرد؟

علاوه بر این موارد، معمولاً استفاده از بخاری گازی همراه است با خشکی هوا و این در حالی است

که برخی دیگر از سیستم‌های گرمایشی مانند سیستم گرمایش از کف موجب خشکی هوا نمی‌شوند.

۲- شومینه

شومینه با وجودی که از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته، اما واقعاً نمی‌توان به طور جدی آن را به هنگام انتخاب سیستم گرمایش جزو گزینه‌ها به حساب آورد. شومینه در واقع یک سیستم گرمایش لوکس است و موردی بهینه و عالی برای استفاده نیست. شومینه در وهله اول گرمای خیلی مناسبی تولید نمی‌کند و در وهله دوم نیز سیستمی امن نیست و ممکن است در برخی موارد گاز مونواکسید حاصل از سوختن آن وارد محیط شود و همچنین کاهش اکسیژن محیط را در پی داشته باشد.

 

در کل روی شومینه به عنوان یک سیستم گرمایشی نباید حساب کرد.

سرمایش و گرمایش

۳- بخاری برقی

در حال حاضر در سطح بازار انواع و اقسام بخاری برقی و رادیاتور برقی وجود دارد که از هر یک از آن‌ها در بهترین حالت باید برای یک اتاق کوچک تا متوسط استفاده کرد. این بخاری‌های برقی نمی‌توانند برای سالن‌های پذیرایی گزینه‌هایی مناسب باشند. همچنین اکثر قریب به اتفاق آن‌ها از مصرف برق بالایی برخوردار هستند. حتی آن‌هایی که از کیفیت بالایی برخوردار اند و سعی شده تا جای امکان مصرف برق‌شان بهتر شود نیز برق زیادی مصرف می‌کنند.

سرمایش و گرمایش

اما خوبی این بخاری‌ها این است که قابل حمل هستند و می‌توان آن‌ها را در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد و همچنین در صورت قطع گاز نیز مورد استفاده هستند. ولی به هر حال استفاده از بخاری برقی در سالن پذیرایی و یا اتاق‌های بزرگ مقرون به صرفه نیست و بهتر است که صرفاً برای اتاق‌های کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار گیرند.

۴- گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف یکی از بهترین سیستم‌های گرمایشی است و در حال حاضر چه در ایران و چه در سطح جهان مورد استقبال خوبی واقع شده است. اگر برای گرمایش منزل‌تان و جهت انتخاب سیستم گرمایش قصد استفاده از سیستم گرمایش از کف را دارید احتمالاً انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. سیستم گرمایش از کف گرمای یکنواخت و پیوسته‌ای را تولید می‌کند و بنابراین نیازی نیست که در هوای سرد در نقطه‌ای از منزل که بخاری یا پکیج در آن قرار دارد جمع شوید.

 سرمایش و گرمایش

همچنین این سیستم موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود و این مزیت را نیز به همراه دارد که مانند بخاری گازی خشکی هوا را در پی ندارد.

مزیت دیگری که در ارتباط با سیستم گرمایش از کف وجود دارد این است

که قسمتی از منزل را دربرنمی‌گیرد و راه برای انتخاب انواع دکوراسیون بازتر است.

همچنین گرمای سیستم گرمایش از کف از پایین به بالا می‌آید و در وهله‌ی نخست پاها و نشیمن‌گاه گرم می‌شوند که این امر در داشتن احساس گرمایی مطلوب مؤثر است.

 

اما با وجود این مزایا یک سری معایب در استفاده از گرمایش از کف نیز وجود دارند.

یکی از این معایب این است

که برخی افراد احساس خوشایندی از این که گرما از زیر پاهای‌شان به بالا می‌آید ندارند

از این امر اذیت می‌شوند. البته که این افراد می‌توانند در منزل از دمپایی استفاده کنند.

همچنین از آن‌جا که لوله‌ها و در کل اعضای سیستم گرمایش از کف در زمین هستند امکان تغییردادن آن‌ها وجود ندارد یا این کار به سختی میسر است.

 

افزون بر این در صورتی که از فرش و یا موکت در کف خانه استفاده شود

به سبب گرمایی که از کف می‌آید کرک‌ها و گرد و غبار فرش و موکت به هوا می‌آیند و موجب آزار می‌شوند

 

۵- پکیج

منظور از پکیج در این‌جا پکیج دیواری است، پکیجی که کل دستگاه آن در منزل قرار می‌گیرد و نیازی به موتورخانه ندارد.

پکیج نیز می‌تواند گزینه‌ای عالی برای انتخاب سیستم گرمایش باشد.

مهم‌ترین مزیت پکیج دیواری نسبت به شوفاژی که واحد مرکزی دارد

این است که دیگر هیچ وابستگی‌ای میان همسایه‌ها وجود ندارد و هر واحد از سیستم خاص خود برخوردار است.

پکیج با استفاده از آب گرم منزل را گرم می‌کند و هم‌چنین یک آبگرمکن هم هست.

بنابراین با خرید پکیج دیگر نیازی به استفاده از آبگرمکن از هیچ نوعی نیست و در واقع پکیج نقش آبگرمکن برای گرم کردن آب را نیز ایفا می‌کند.

سرمایش و گرمایش

مزیت دیگری که پکیج دارد، لااقل نسبت به سیستم حرارت مرکزی، این است که راندمان آن بالا است

نسبت به انرژی‌ای که مصرف می‌کند کارایی خوبی دارد چرا که در واقع دو دستگاه است: هم سیستم گرمایش و هم آب گرمکن. اگر قرار بر استفاده از بخاری و آبگرمکن به صورت همزمان باشد (که البته در حال حاضر در بسیاری از خانه‌ها اوضاع به همین شکل است) مصرف گاز به سبب وجود این دو دستگاه زیاد می‌شود، اما پکیج یک دستگاه است و مصرف گاز خیلی زیادی هم ندارد. در ضمن نصب پکیج کار دشواری نیست و در کل نصب و راه اندازی آن به سادگی و بدون دردسر خاصی صورت می‌پذیرد.

  ترفندهای داشتن یک زمستان گرم بدون افزایش مصرف گازاما به هر حال پکیج نیز از معایبی برخوردار است.

به عنوان مثال، خیلی گزینه مناسبی برای ساختمان‌های بزرگ با مساحت بیش از ۲۰۰-۳۰۰ متر نیست. همچنین فضایی را اشغال می‌کند و این در قیاس با سیستم گرمایش از کف نوعی عیب محسوب می‌شود.

در کل پکیج گزینه‌ای مناسب برای انتخاب سیستم گرمایش است

واقعاً عیب خاصی برای اکثر خانواده‌هایی که در منازل آپارتمانی زیر ۲۰۰ متر زندگی می‌کنند ندارد.

۶- گرمایش اسپلیت

کولر اسپلیت در حال حاضر در بسیاری از شهرهای ایران به عنوان یک وسیله‌ی خنک کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما علی رغم آن که از کولر اسپلیت می‌توان به عنوان یک سیستم گرمایشی نیز استفاده کرد استفاده از آن به عنوان یک سیستم گرمایشی خیلی رایج نیست و عمده‌ترین علت این امر این است که واقعاً استفاده از کولر اسپلیت یا همان کولر گازی به عنوان وسیله‌ی گرمازا صرفه‌ی اقتصادی ندارد.

سرمایش و گرمایش

گاز در ایران نسبت به برق ارزان‌تر است و هم‌چنین کولر گازی برق زیادی مصرف می‌کند.

اما سوای هزینه، گرمایش کولر اسپلیت حالت پرتابی دارد و شاید برای خیلی‌ها خوشایند نباشد.

ولی زیبایی اسپلیت، بی دردسر بودن آن، فارغ بودن از گاز و خطرهای آن و همچنین عدم اشغال فضای خانه از جمله مزایای این سیستم گرمایشی هستند

  • ۹۷/۱۰/۲۵
  • هومینو هومینو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی